מנכ"לית משרד העלייה: "יגיעו היום כ-220 עולים מאוקראינה ורוסיה"

אייל ראובן No Comments on מנכ"לית משרד העלייה: "יגיעו היום כ-220 עולים מאוקראינה ורוסיה"

מנכ"לית משרד הקליטה דגנית סנקר-לנגה ב"מהדורת הבוקר: "שרת העלייה מובילה את המשבר מול רוסיה הזה בשקט כדי לייצב את המצב. אנחנו מתכוננים לעלייה. היום אמורים להגיע עוד עולים, גם מרוסיה. צריך לעזור להם לתכנן את העלייה מבחינת מקצוע, עבודה, בירור יהדות"

צילום: Nati Shohat/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנכ"לית משרד העלייה והקליטה, דגנית סנקר לנגה בראיון למהדורת הבוקר בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם: "לא אתייחס למשבר הזה עם רוסיה וסגירת הסוכנות היהודית בה, שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה מובילה את האירוע הזה בשקט וליצב את המצב, וזה לא המקום להרחיב על העניין. רוצה לדבר על התוכניות שיבואו"

המנכ"לית הוסיפה וסיפרה: "אנחנו מתכוננים לעלייה, השבוע התאמנו לצערי על עולם מאוקראינה, עד עכשיו קלטנו כ-33,000 עולים מאוקראינה, היום אמורים להגיע עוד כ-220 עולים גם מרוסיה. מדובר בעולים שלא התכוננו לעלייתם. צריך לתכנן עלייה מבחינת מקצוע עבודה, בירור יהדות ולכן אנחנו מכינים לעלייה בכל העולם. יש הרבה תפקידים לסוכנות היהודית".

בהתייחס לחוק השבות הבעייתי הפועל להעלות ארצה, גם כאלו שלא מוגדרים כיהודים על פי ההלכה אמרה סנקר-לנדה: "אנחנו עובדים לפי חוק השבות, מה שמנחה את המשרד זה החוק. אנחנו לא בודקים את יהדות העולים אלא רק את זכאותם על פי חוק ברגישות"



0 תגובות